Güney Koreli elektronik üreticisi Samsung ve Amerikan internet hizmet sağlayıcısı Yahoo, bir yandan bir başka Güney Koreli LG ve Amerikalı Netflix, diğer yandan televizyonları internet içeriğine bağlamak için ortaklık kurduklarını açıkladı.
Samsung ve Yahoo, yaptıkları ortak açıklamada, Samsung'un bazı düz ekran ve yüksek çözünürlüklü televizyon modellerinin, Yahoo'nun, izleyicilere zengin içerik ve internetle etkileşime girme olanağı sağlayan 5. kuşak uygulama platformu "Widget Engine" ile donatılacağını belirttiler.
Bu bu arayüzle donatılan TV'ler izleyiciyi, Yahoo'nun internet siteleri aracılığıyla haber, fotoğraf veya video, borsa bilgileri gibi içeriklerle buluşturacak.
Samsung, bu "arayüz" uygulamasına sahip televizyonları bu yıl içinde 13 Amerika ve Avrupa ülkesinde piyasaya çıkarmaya hazırlanıyor.
İttifakın diğer kanadında da, LG marka televizyonun alıcıları, internetten film indirmeye yarayan Netflix'in yüklü bulunduğu plazma veya LCD ekranlı yüksek çözünürlüklü "Broadband TV" (geniş bant TV) modellerini seçebilecek.
İnternette sörf olanağı sunmayan LG'nin bu model televizyonları, Netflix programlarına ulaşmak için konsol veya konvertör satın alma gerekliliğini ortadan kaldırıyor.
LG ve Netflix'ten yapılan ortak açıklamada, Netflix abonelerinin, Netflix'in web sayfasına giderek istedikleri filmi veya televizyon dizilerini kendi dosyalarına ekleyebilecekleri belirtildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder